Ενημερωτικό Δελτίο
Φίλοι ιστιοπλόοι,
ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Κέρκυρας στην προσπάθεια του για την αναβάθμιση του αθλήματος της ιστιοπλοΐας στην Κέρκυρα, θα διοργανώσει αγώνα match-race με την επωνυμία «Κερκυραϊκές Μονομαχίες» το διήμερο 12-13 Ιανουαρίου 2013.
Είναι η πρώτη φορά που ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Κέρκυρας προβαίνει στην διοργάνωση αυτού του τύπου αγώνων, που πλέον είναι οι πιο διαδεδομένοι στην αγωνιστική ιστιοπλοΐα.
Ο Ι.Ο.Κ. με τη συνεργασία της κλάσης Platu 25 και του προέδρου της Στρατή Ανδρεάδη προτίθεται να διοργανώσει ένα σεμινάριο τακτικής match-race, καθώς και ένα σεμινάριο με τον κ. Παύλο Σκυλίτση με θέμα κανονισμοί match-race. Η ημέρα και ώρα διεξαγωγής των σεμιναρίων θα ανακοινωθεί σε επόμενο ενημερωτικό δελτίο.
Σας καλούμε όλους να γνωρίσετε από κοντά την εμπειρία του match-race.
Για την Οργανωτική Επιτροπή
Κώστας Πρίφτης
Μιχάλης Τσατσόπουλος
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η διοργάνωση του αγώνα match race «Κερκυραϊκές Μονομαχίες» από τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Κέρκυρας το Σαββατοκύριακο 12-13/1/13. Οι Κερκυραίοι μονομάχοι ήταν 8 πληρώματα με συμμετοχή από όλους τους ιστιοπλοϊκούς ομίλους του νησιού γεγονός που μετέτρεψε τον αγώνα σε μια γιορτή της ιστιοπλοΐας για την Κέρκυρα.
Το ραντεβού ήταν νωρίς το πρωί του Σαββάτου στη μαρίνα των Γουβιών αλλά ο άστατος καιρός επέτρεψε την εκκίνηση της 1ης ιστιοδρομίας στις 11π.μ.. Με παροδικές βροχές και αρκετό κρύο οι 8 μονομάχοι αγωνίστηκαν ανά ζεύγη με τη διαδικασία round robin (όλοι με όλους) σε σκάφη platu25 σε έναν στίβο που άλλαξε αρκετές φορές η Επιτροπή Αγώνων κυνηγώντας τους ασθενείς ανέμους που έπνεαν στην περιοχή. Οι δυνάμεις των τετραμελών πληρωμάτων δοκιμάστηκαν και την επόμενη μέρα με τη συνέχιση των ιστιοδρομιών στα ανοιχτά του κόλπου των Γουβιών προς αναζήτηση πιο ισχυρού ανέμου. Μετά την ολοκλήρωση του round robin έγιναν οι ημιτελικοί και οι τελικοί που ανέδειξαν τους νικητές της διοργάνωσης στους οποίους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια:
1ος ) Ραρής Αλεξανδρος (κυβερνήτης) με πλήρωμα τους Ραρή Σ., Κοτσώνη Λ., Καγκουρίδη Κ..
2ος ) Βαρούχας Παναγιώτης (κυβερνήτης) με πλήρωμα τους Σαϊτά Ι., Γραμμένο Σ., Κωστάντη Κ..
3ος ) Πανάρετος Νικόλαος (κυβερνήτης) με πλήρωμα τους Νάκο Μ., Μεσημέρη Μ., Κουλούρη Α..
4ος ) Ντάϊκος Σπυρίδων (κυβερνήτης) με πλήρωμα τους Μπουζούκη Ν., Μανωλίδη Α., Κουλούρη Α..
5ος ) Βλάχος Νικόλαος (κυβερνήτης) με πλήρωμα τους Χονδρογιάννη Ι., Λούβρο Μ., Καψοκαβάδη Σ..
6ος ) Ασπιώτης Σπυρίδων (κυβερνήτης) με πλήρωμα τους Τσιφτέλη Θ., Μικάλεφ Π., Κουλούρη Σ..
7ος ) Δεληγιάννης Ιωάννης (κυβερνήτης) με πλήρωμα τους Κοκκινίδου Ε., Καρύδη Ι., Κωνσταντίνου Μ..
8ος ) Μπουρλογιάννης Κωνσταντίνος (κυβερνήτης) με πλήρωμα τους Άνθη Κ., Καργόπουλο Ν., Λιντοβόη Κ..
Οι αλλεπάλληλες ιστιοδρομίες πρόσφεραν ένα συναρπαστικό θέαμα για το κοινό αλλά και υψηλές δόσεις αδρεναλίνης στους συμμετέχοντες. Όλοι οι αγωνιζόμενοι, από τους πιο έμπειρους μέχρι τους αρχάριους στους αγώνες match race, επέδειξαν καλή ναυτοσύνη και έκαναν εξαιρετικές επιδόσεις σε ένα απαιτητικό είδος ιστιοπλοΐας, τόσο στην τεχνική όσο και στην στρατηγική του.
Κατά κοινή ομολογία όλων των συμμετεχόντων καθώς και των παρευρισκομένων η άρτια διοργάνωση των Κερκυραϊκών Μονομαχιών άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις από κάθε πλευρά και εγκαινιάζει μια νέα φιλοσοφία στην ιστιοπλοΐα της Κέρκυρας συμβάλλοντας στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του αθλήματος στην περιοχή μας. Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και την παρουσία όλων.
Στην επιτυχία των αγώνων ιδιαίτερη ήταν η συμβολή για την προετοιμασία των αθλητών τα 2 σεμινάρια που διοργάνωσε ο Ι.Ο.Κ. για τα match race, το 1ο στις 9/1 από τον κ. Κώστα Πρίφτη και το 2ο στις 11/1 από τον Πρόεδρο της κλάσης platu25 στην Ελλάδα κ. Στρατή Ανδρεάδη. Ο κ Ανδρεάδης αφιλοκερδώς ήρθε στην Κέρκυρα και στάθηκε δίπλα μας καθ' όλη την προσπάθεια να στηθεί ένα νέο αθλητικό γεγονός στο νησί προσφέροντας την πολύτιμη τεχνογνωσία του αλλά και διαιτητεύοντας στο match race. Θα μας τιμήσει με την παρουσία του και πάλι στις 18/1 συμμετέχοντας αυτή τη φορά ως αγωνιζόμενος σε έναν ακόμη νέο σημαντικό για την Κέρκυρα αγώνα, το "Corfu Match Race 2013", που είστε όλοι προσκεκλημένοι στη μαρίνα των Γουβιών να παρακολουθήσετε.
Το δύσκολο έργο της διοργάνωσης για 1η χρονιά των «Κερκυραϊκών Μονομαχιών» έγινε με την επίπονη προσπάθεια και τη θερμή συνεργασία των κ. Μιχάλη Τσατσόπουλου και κ. Κώστα Πρίφτη.
Με ευχαριστίες για την προσφορά όλων όσων συντέλεσαν στην πραγματοποίηση των αγώνων παραθέτουμε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από το σεμινάριο του κ. Ανδρεάδη :
«Μερικά λόγια για το Match Race».
Το Match Race (MR. εφεξής) είναι μάλλον το πιο παλιό είδος αγωνιστικής ιστιοπλοΐας. Ξεκίνησε με τυχόντες φανταστικούς καπεταναίους που αποφασίσανε μια καλή ώρα να «τα στήσουν» τα κότερα τους. Από αυτό το απλό και όχι αναγκαστικά νηφάλιο ξεκίνημα το άθλημα της ιστιοπλοΐας έγινε ένα τετραπέρατο στις προεκτάσεις και την παγκόσμια εξάπλωσή του φαινόμενο που πλέον δεν περιορίζεται ούτε καν στο υγρό στοιχείο. Με την ορθολογικοποίηση και την απλούστευση των κανονισμών το MR. έχει καταλήξει να είναι αγωνιστική ιστιοπλοΐα στην πιο αγνή της μορφή. Δυο σκάφη, εξομοιωμένα, με όμοια πανιά, εξαρτία, και τριμάρισμα αγωνίζονται για το πιο θα τερματίσει πρώτο. Ο νικητής είναι αυτός που έχει το πιο οργανωμένο πλήρωμα, δουλεύει το σκάφος που του έτυχε έτσι ώστε να πηγαίνει πιο γρήγορα καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα, έκανε καλύτερη τακτική, και τέλος ξέρει να χρησιμοποιεί προς όφελος της ομάδας του, τους όρους του παιχνιδιού. Το MR. επιβραβεύει την σπιρτάδα την καλή τακτική και στρατηγική σκέψη, την δεμένη και ήρεμη ομάδα, και όπως όλα τα πράγματα μια τζούρα τύχης δεν θα χαλάσει καμια ομάδα.
Επειδή σε έναν αγώνα MR. έχεις μόνο έναν αντίπαλο εν σχέση με τους αγώνες σε στόλους σκαφών υπάρχουν πράγματα, τακτικές σκέψεις, τακτικές κινήσεις και τριμαρίσματα που είναι πιο οφέλιμα στο MR.. Τα περισσότερα πράγματα δεν αλλάζουν, αγώνας ιστιοπλοΐας είναι και αν μια ομάδα αρμενίζει το κότερο δυο φορές καλυτέρα από την άλλη ότι γνώσεις MR. και να έχει ο αντίπαλος θα τα βρει πολύ σκούρα.
Οι καινοτομίες που εισάγονται στο MR..είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία εκκίνησης, το ότι όλα τα σημεία στροφής τα αφήνουμε δεξιά, η ταχεία εκδίκαση ενστάσεων κατά την διάρκεια του αγώνα (για σύμβαντα κυρίως μεταξύ σκαφών, ή του μέρους 2 των κανονισμών για να είμαι ακριβής), η ύπαρξη κριτών και συστήματος ποινών (φάουλ) για τον παραπάνω λόγο, ένα πιο φιλελεύθερο πλαίσιο "κυνηγητού" στα όρτσα, καθώς και της πόνζας (υποστροφής) στα πρίμα. Υπάρχουν και άλλες αλλαγές στους κανονισμούς που όμως αλλάζουν το παιχνίδι σε μικρότερο βαθμό.